سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خونِ جوشانِ امام حسین علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-دوسبک درشناخت اسلام بسیارمعروف است- یکی رامن سبک حضرت ایت لله عظمت دکتر مرتضی مطهری رحمت علیه است ودیگری سبک علامه الدهر حضرت ایت الله سیدمحمد حسین طباطبائی رحمت الله علیه است-هردو سبک درست هستند اولی برای غرب زدگان است دومی برای حوزویان است –در سبک اول مثلا غربیان میفرمایند- که اسفناج فلان خاصیت را دارد- اسلام  هم همین رامیگوید- پس چرا مانباید اسفناج مصرف کنیم وفلان وبهمان بگویئم-  درسبک دوم این است- پیامبر ارکم صلواته الله علیه وصف انرتوصیف کردند وخواص انرابیان کردند غربیان تاحدودی به ان رسیدند-پس راه درستی رفتند  ما باید تحقیق کنیم که  انهااز چه راهی رفتند- ایشان معتقداست- اصل مسئله درمرحله اول انگیزه است وامام حسین علیه السلام فرمودند یک علت اساسی قیام من ایجاد انگیزه است- این سئوال مطرح میشود چرا امام حسین علیه السام باتعداد بسیار اندک وخانداش دست به چنین کاری زد-که امروز غرب رسیده است که انگیزه مهمترین بخش است – انگیزه عرفا یقظه یابیداری گفتند- قبل ازانگیزه- وضعیت :"موت:" است بعداز بیداری فرد بدنبال کشف حقیقت است-غالبا یک جاده تاریکی راممکن طی کند مثلا درفلسفه قیام امام حسین علیه السلام- خداوندمنان ابزاری دارد یکی از انهاعقل است ونمیشود حد ونوع  انرا مشخص کرد- ایاشن معتقد بود که قرانمجید بی نهایت مطلب وانگیزه ایجاد میکند- بعنوان مثال اعراب عربستان- لغت ":ولی"| بر ای حاکم تعین میکردند- وسپس خصوصیات-حاکم که باید داشته باشد به ولی وصل میکردند- مثلا رفیق باشد مهربان باشد هدایت گر  باشد –دلسوز باشد عالم باشد ولی بعقل انها نمیرسید علوم اسلامی بداند-علم غیب داشته باشد ومعصوم باشد- قران این خصوصیات جدیدرا به ولی اضافه کرد- شدولی مسلمین ودرنهایت ولی بشریت ولی این خصوصیات مسئله ساز شد اعراب رابفکر فروبرد بالتر ولی اگرخداوندمنان دستور دهد سرپسراش ببرد خداوندمنان توسط ابزارفردرا کم کم متوجه میسازد که تفسیراو از فلسفه عاشور درمقایسه فلسفه دقیق عاشورتاریک است وان فلسفه نورانیتی دارد ومیپیچد به سمت فلسفه عاشورا راستین که ایشان اندو دوراه معرفی میکنداین راه واسط را قران سبل میگوید که غالبا کوره راه وپراز سنگلاخ است که نشانه شناخت کار اسانی نیست این فرد که واردسبل شده واین راه سبل را خداوندمنان میفرمایدکار من است واین فرد را هدایت مکیند وسختی هار ابرطرف میکند  تا به صراط برسد وصراط بسیار روشن وشفاف ومستدل که انسان به راحتی میچذیرد وباشوق دران گام میزند- حال باید دید افراد درکدام مرحله هستند-ادامه دارد


ارسال شده در توسط علی

بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
مرداد 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
اسفند 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95
تیر 95
مرداد 95
شهریور 95
مهر 95
آبان 95
آذر 95
دی 95
بهمن 95
اسفند 95
فروردین 96
اردیبهشت 96
خرداد 96
تیر 96
مرداد 96
شهریور 96
مهر 96
آبان 96
آذر 96
دی 96
بهمن 96
اسفند 96
فروردین 97
اردیبهشت 97
خرداد 97
تیر 97
مرداد 97
شهریور 97
مهر 97
آبان 97
آذر 97
دی 97
بهمن 97
اسفند 97
فروردین 98
اردیبهشت 98
خرداد 98
تیر 98
مرداد 98
شهریور 98
مهر 98
آبان 98
آذر 98
دی 98
بهمن 98
اسفند 98
فروردین 99
اردیبهشت 99
خرداد 99
تیر 99
مرداد 99
شهریور 99
مهر 99
آبان 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اسفند 99
فروردین 0
اردیبهشت 0
خرداد 0
تیر 0
مرداد 0
شهریور 0
مهر 0
آبان 0
آذر 0
دی 0
بهمن 0
اسفند 0
فروردین 1
اردیبهشت 1
خرداد 1
تیر 1
مرداد 1
شهریور 1
مهر 1
آبان 1
آذر 1
دی 1
بهمن 1
اسفند 1
فروردین 2
اردیبهشت 2
خرداد 2
تیر 2
مرداد 2
شهریور 2
مهر 2
آبان 2
دی 2
آذر 2
بهمن 2
اسفند 2
فروردین 3
اردیبهشت 3
خرداد 3
تیر 3
مرداد 3
شهریور 3
مهر 3
آبان 3
آذر 3